(Eredetileg megjelent a http://fido.freeblog.hu/archives/2007/04/25/Tomikozli/ címen, 2007 áprillis 25-én.)
"A forgalomszámlálási adatok - melyeket a vonatokon utazó kérdezőbiztosok személyesen rögzítettek - azt bizonyították, hogy a járatok alacsony kihasználtsággal közlekednek, így fenntartásuk gazdaságtalan" - nyilatkozta nemrégiben Kóka János. Tehát adva van az a nagy probléma, hogy a tömegközlekedés rengeteg pénzt visz el. Erre hivatkozva szűntek meg a gazdaságtalanul üzemelő vasúti mellékvonalak. A vonatok helyett autóbusz járatokat üzemeltetnek, de a Volán társaságok panaszkodnak, hogy nagyon alacsony a járatok kihasználtsága. Közben a jegyárak az elmúlt években magasan az infláció felett emelkedtek, és ebben még nincs benne a május 1-től esedékes újabb 17%-os vasúti jegyár emelés.
Volna egy javaslatom a GKM számára: meg kellene hirdetni a "Maradjon Végre Mindenki a Seggén" programot. Ennek keretében pályázni lehetne otthon maradásra, illetve el sem indulásra. A győztesek állami támogatással maradhatnának otthon. Amennyiben az MVMaS sikerrel jár, tovább lehetne csökkenteni a tömegközlekedési igényeket, így a központi költségvetés újabb milliárdokat takaríthatna meg. Ráadásul a környezetvédelem, a légszennyezés csökkentésének területén is nagy előrelépést jelentene az MVMaS.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.